کارمزد های بانک های آمریکا

بسته به این که با یک حساب بانکی پول دریافت می کنید و یا ارسال می کنید، کارمزدهای مختلفی از جانب بانک ها منظور می شود. همچنین نحوه ارسال پول که به صورت آنلاین باشد و یا حضوری باشد در مقدار کارمزد حواله بانکی تاثیر می گذارد.

اساساً هزینه ارسال پول در داخل کشور، ارزانتر از انتقال بین المللی می باشد .دلیل اصلی آن این است که در انتقال بین المللی پول، سیستم های مالی بیشتری مانند بانک ها و سرویس های پردازش تراکنش دخیل هستند و هر کدام هزینه های خود را جداگانه کسر میکنند.

 

چه مقدار کسر هزینه می توان انتظار داشت؟

در ادامه مطلب،  ۱۰ بانک برتر آمریکایی را از لحاظ مقدار کارمزد حواله بانکی مورد بررسی قرار داده ایم. این بانک ها به طور متوسط برای پرداخت های بین المللی و داخلی مبالغ زیر را دریافت می کنند:

کارمزد دریافت داخلی ۱۵ تا ۲۰ دلار برای دریافت وجه از یک بانک آمریکایی دیگر

کارمزد پرداخت داخلی ۲۰ تا ۳۰ دلار برای ارسال پول به یک بانک آمریکایی دیگر

دریافت های بین المللی ۱۵ تا ۲۵ دلار برای دریافت پول از بانک های خارجی

ارسال های بین المللی ۳۵ تا ۶۵ دلار برای ارسال پول به بانک های خارجی

هزینه پردازش ۱۰ تا ۳۵ دلار بسته به اینکه پرداخت را به صورت آنلاین و یا حضوری انجام شود

هزینه ردیابی ۰ تا ۱۵ دلار دلار جهت ردیابی حواله پس از ارسال 

 

هزینه ارسال حواله از ۱۰ بانک برتر آمریکایی

در جدول ذیل، هزینه و کارمزد های انتقال پول ده بانک بزرگ آمریکایی ذکر شده است

نام بانک داخلی ورودی داخلی خروجی بین المللی ورودی بین المللی خروجی
Ally (بانک آنلاین)
0 دلار
20 دلار
0 دلار
ارائه نشده است
Bank of America
15 دلار
30 دلار
16 دلار
35 - 45 دلار
BB & T
15 دلار
30 دلار
18 دلار
65 دلار
Capital One 360 (بانک آنلاین)
0 دلار
30 دلار
0 دلار
ارائه نشده است
مورگان چیس
15 دلار
25 - 35 دلار
15 دلار
40 - 50 دلار
سیتی بانک
15 دلار
12.50 - 25 دلار
15 دلار
25 - 35 دلار
PNC Bank
15 دلار
30 دلار
15 دلار
45 دلار
تی دی TD Bank
15 دلار
25 دلار
15 دلار
40 دلار
یو اس بانک 
20 دلار
30 دلار
25 دلار
50 دلار
ولز فارگو
15 دلار
30 دلار
16 دلار
45 دلار

 

بانک های اروپایی

بانک های اروپایی باید از مقررات اتحادیه اروپا  پیروی کنند. بنابراین،هزینه انتقال بانکی داخل اتحادیه اروپا متفاوت است. برای انتقالات بین المللی پول، تعرفه های سوئیفت همچنان اعمال می شود. در زیر به نمونه ای از این بانک ها، بانک ING  هلند می پردازیم.

 نرخ انتقال عادی بین المللی پول ING بسته به مقصد و ارز متفاوت است.

جدول هزینه های انتقال بین المللی ING

هزینه های مربوط به انتقال بین المللی با بانک ING متغیر می باشد. نوع حساب و مقصد ارسالی در این امر تاثیر گذار هستند. همچنین لیستی در سایت این بانک وجود دارد که هزینه های انتقال را برای هر کشور نمایش می دهد.

جدول زیر مربوط به 19 ژانویه سال 2018 می باشد.

انتقالات بانکی ING هزینه انتقالات عادی
انتقال بین المللی ورودی ING مبلغی را برای نقل و انتقالات بین المللی که از طریق سیستم SEPA انجام می شود دریافت نمی کند. اگر پول از خارج از منطقه SEPA منتقل می شود ، هزینه معینی براساس مبلغ انتقال وجود دارد. این می تواند توسط گیرنده ، فرستنده پرداخت شود یا بین هر دو تقسیم شود. هزینه ها بین 5 تا 50 یورو خواهد بود.
انتقال بین المللی به خارج از کشور پرداختهای انجام شده به یورو به حسابهای اروپایی در بانکهای سازگار با SEPA رایگان است. با این حال ، ING خاطرنشان می کند در صورتی که انتقال غیر یورویی باشد بانک گیرنده می تواند مبلغی را از مبلغ انتقال بابت کارمزد کسر کند. مقدار آن بستگی به جزییات انتقال دارد
هزینه های اضافی که ممکن است اعمال شود
اگر تمام هزینه های بانکی و واسطه ای را پرداخت کنید (انتقال OUR) 0.1٪ از مبلغ معامله (حداقل 6 یورو ، حداکثر 50 یورو) + هزینه های مختلف برای هر کشور گیرنده
اگر شما و گیرنده هزینه را تقسیم می کنید (انتقال SHA) 0.1٪ از مبلغ معامله (حداقل 6 یورو ، حداکثر 50 یورو)
هزینه دریافت کننده انتقال در داخل اتحادیه تجاری اروپا باید براساس تقسیم هزینه انجام شود ، این بدان معناست که شما باید بخشی از هزینه کلی معامله را بپردازید
استعلام یا ردیابی یک پرداخت بین المللی 30 یورو

* SEPA انتقالات یورویی داخل اتحادیه تجاری اروپا می باشد

نرخ تبدیل ارز ING بانک

اگر انتقال پول شامل تبدیل ارز نیز باشد، علاوه بر هزینه های ثابت انتقال، نرخ تبدیل ارز نیز اهمیت دارد.(به استثنا انتقال یورو به حساب یورو) . نرخ های مورد استفاده دو بار در روز بروزرسانی می شود و مقدار آن بستگی به زمان دریافت سفارشات پرداخت دارد.

انتقال وجه به صورت حضوری باشد و یا از طریق آنلاین، نرخ دقیق تبدیل ارز،بعد از پردازش حواله قابل مشاهده است.

نرخهای تبدیل ارز بانک ING شامل یک حاشیه قیمت نیز می باشد. بدین معنی که نرخ خرید و فروش با نرخ میانه بازار (که شما در گوگل پیدا می کنید) مقدار کمی متفاوت است.

بانک های واسطه نیز ممکن است در تعین نرخ تبدیل موثر باشند.

هزینه های اضافی

هنگام سفارش حواله، بانک از شما سوال می کند که" می خواهید کدام طرف هزینه های انتقال را متحمل شود؟" . می توانید خودتان آن را تقبل کنید ،با گیرنده تقسیم کنید یا اینکه هزینه کامل حواله را بر عهده گیرنده واگذار کنید. نکته حائز اهمیت این است که طبق قانون ، هزینه انتقال در داخل اتحادیه تجاری اروپا باید بین طرفین تقسیم شود.

ر صورت پردازش حواله از طریق سیستم SWIFT ، ممکن است بانک های غیر از ING نیز هزینه های ثابتی را کسر کنند. با وجود اینکه سوئیفت راهی امن برای جابجایی پول است، قرار گرفتن چندین بانک در این فرآیند، هزینه های انتقال پول را افزایش می دهند. در بعضی موارد، بانک های نماینده یا واسطه هستند که نرخ تبدیل ارز را تعیین می کنند.