شرکت های ویزا و مستر چیستند ؟

ویزا و مسترکارت شرکت های تصفیه و کلر محسوب می شوند که به انتقال وجه از یک فرد به فرد دیگر و یا شرکت دیگر کمک می نمایند. به طور مثال اگر شما می خواهید با استفاده از کردیت کارت در یک مغازه خرید نمایید، آن مغازه لازم است دستگاه پوز خود را از بانک صادرکننده آن کارت دریافت نموده باشد و تنها با استفاده از پذیرنده آن بانک میتواند مبلغ شما را دریافت نماید. ویزا و مستر کارت هر دو می توانند در پرداخت آنلاین استفاده شوند.

 

ویزا و مستر به موسسات مالی یا بانک ها خدمات می دهند.

شرکت های صادر کننده کردیت کارت مانند ویزا و مسترکارت معمولاً به صورت مستقیم برای افراد کارت صادر نمی کنند بلکه این کار توسط بانک‌ها، اتحادیه های اعتباری و حتی فروشندگان عمده انجام می شود که این کارت ها را معمولا با برند خود صادر می نمایند. قوانین و شرایط این کارت ها توسط موسسات مالی که این کارت ها را صادر می نمایند تبیین می شود. بانک صادرکننده کارت به طور مثال نرخ بهره، کارمزدها، جوایز و هدایا و سایر قابلیت های این کارت ها را تعیین می نمایند و زمانی که فردی اقدام به پرداخت قبضی از طریق این کارت می نماید، موسسات مالی هستند که این پول را دریافت می نمایند و نه شرکت مستر و ویزا کارت.

 شرکت های ویزا و مسترکارت و سایر شرکتهای صادر کننده کردیت کارت مانند امریکن اکسپرس و دیسکاور فایننشال سرویسز درآمد خود را از موسسات مالی و پذیرنده ها به دست می آورند. شرکت های ویزا و مسترکارت معمولا خود شرکت‌های مالی معرفی نمی کنند بلکه از خودشان به عنوان شرکت های تکنولوژی پرداخت یاد می کنند.

 

تفاوت ویزا و مستر کارت

اگرچه تفاوت زیادی بین ویزا و مستر کارت وجود ندارد ، اما کاملاً یکسان نیستند. هریک از این  شبکه های پرداخت مجموعه ای از مزایا را در اختیار دارندگان قرار می دهد. به طور مثال، ویزا ممکن است مزایای پوشش اتومبیل اجاره ای را ارائه دهد ، اما این بدان معنی نیست که هر کارت ویزا آن را داشته باشد.

 ویزا: 

ویزا سه سطح مزایا را ارائه می دهد: سنتی ، سیگنچر و نامتناهی: 

مزایای سنتی شامل پوشش خسارت ناشی از اجاره اتومبیل است. بازگشت پول در صورت سو استفاده؛ تعویض کارت اضطراری؛ و کمکهای اضطراری جاده ای

مزایای سیگنچر شامل کلیه مزایای سنتی و همچنین  کمکهای مسافرتی و اضطراری در سراسر جهان است.

سطح نامتناهی تمام مزایای سیگنچر به علاوه حفاظت ارجاع کالا  را فراهم می کند. حفاظت از خرید؛ بیمه حوادث مسافرتی؛ لغو بلیط و بازپرداخت گم شدن چمدان را شامل می شود.

مسترکارت:

سه سطح مزایای مسترکارت عبارتند از استاندارد ، جهانی و جهانی الیت:

مزایای استاندارد شامل تعویض اضطراری  کارت است. حفاظت از سرقت و بازگشت پول در صورت سو استفاده می باشد.  قبل از ماه ژوئیه سال 2019 ، افزایش مدت ضمانت و ضمانت قیمت 

 نیز در این لیست وجود داشت.

 مزایای جهانی شامل قیمت های استاندارد و همچنین بیمه تلفن همراه است. دسترسی به برنامه ریزی سفر و مزایای سفر، دستیار شخصی و تخفیف از قروشندگان منتخب می باشد.

مزایای جهانی الیت شامل مزایای جهانی ، به علاوه مزایای گلف و تخفیف های اضافی است.