مقایسه پی پال و استرایپ

شما اگر فروشگاه آنلاین داشته باشید مطمئنا با درگاه های پرداخت آشنایی دارید. ممکن است بهترین نرخ ها را ارائه کنید اما تا زمانی که یک درگاه ایمن و راحت و در اختیار کاربرتان قرار ندهید نمی توانید کسب و کار روان و با ثباتی داشته باشید.

از درگاه های ارزی رایج می توان به آتورایز دات نت، بلو اسنپ، ویپی، استرایپ و پی پال اشاره کرد. در حال حاضر از موارد ذکر شده دو نام بسیار مشهور و سهل الوصول هستند: پی پال و استرایپ !

 

هر دو روش بسیار امن و مشهور هستند. اما نکته حائز اهمیت اینست کدام برای کسب و کار شما مناسب تر است ؟ برای کمک به تصمیم گیری شما در این مورد ما این مقاله مقایسه استرایپ و پی پال را تهیه کریده ایم.

پی پال و استرایپ هردو روش های مناسبی برای دریافت پول هستند اما هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.

 قبل از این که بتوانید درگاه مناسب خود را برگزینید ابتدا باید به سوالاتی پاسخ داده شود. سوالاتی مانند: آیا مشتریان من به راحتی می توانند با موبایل پرداخت کنند؟ اتصال درگاه به وبسیات چقدر مشکل خواهد بود؟ چه تعداد روش پرداختی می خواهیم ارائه کنیم؟ هزینه ها به چه صورت است؟ 7 نکته کلیدی در این باره وجود دارد که باید به دقت بررسی شود:

استرایپ در مقابل پی پال

۱-هزینه ها و کارمزد های تراکنش ها

پی پال و استرایپ هر دو شارژ ماهانه دریافت نمی کنند. این به این معنیست که اگر شما فروشی ندارید هزینه ای هم پرداخت نمی کنید. برای کارمزد های هر تراکنش، پی پال و استرایپ ساختار تقریبا مشابهی دارند. کارمزد پایه برای پی پال و استرایپ در صورتی که پرداخت محلی باشد رقم یکسان 2.9 درصد به اضافه 0.3 دلار می باشد. بنابراین یک پرداخت 100 دلاری 3.2 دلار برای پذیرنده هزینه خواهد داشت. شباهت این رقم برای این دو شرکت اساسا به دلیل رقابت تنگاتنگ این دو است و این رقابت به نوعی باعث می شود هزینه ها بیشتر نشوند.

کارمزد استرایپ

برای پرداخت های بین المللی پی پال 4.4 درصد کارمزد و استرایپ کمی کمتر، معادل 3.9 درصد کسر می کند. بنابراین از این نظر استرایپ بهتر است.

 هزینه ها و کارمزد ها – برنده : استرایپ

۲-اتصال به وب سایت و نرم افزار های CRM

اتصال درگاه پرداخت همیشه باید آسان باشد و پی پال به خصوص برای مبتدی ها اتصال درگاه و وبسایت را بسیار ساده کرده است. تنها کاری که باید انجام شود این است که چند خط کد را در داخل سایتتان کپی و پیست کنید. سپس شما یه کلید پرداخت با پی پال برروی صفحه وبسایتتان مشاهده خواهید کرد که شما را قادر به پذیرش پرداخت آنلاین می سازد.

بیشتر نرم اقزار های CRM توسط پی پال به صورت آماده پشتیبانی می شوند بنابراین مهم نیست که از کدامشان استفاده می کنید.

پشتیبانی از CRM استرایپ

استرایپ با این وجود از CRM های بیشتری پشتیبانی می کند و به آسانی توسط API  و یا افزونه های خود قابلیت اتصال را داراست. اگر برنامه نویس در دسترس دارید و یا به برنامه نویسی آشنایی دارید، می توانید API آن ها را آنگونه که میخواهید به کار بگیرید.

بنابراین در زمینه اتصال به وبسایت هر دو کم و بیش مشابه می باشند.

اتصال به وب سایت و نرم افزار های CRM – برنده : هر دو

۳-در دسترس بودن به صورت جهانی و ارز های پشتیبانی شده

حالا نگاهی می اندازیم به واحد های ارزی پشتیبانی شده . حضور این دو درگاه پرداخت در نقاط مختلف جهان.

پی پال دربیش از 200 کشور حضور دارد و درمجموع از 25 واحد ارزی پشتیبانی می کند. پی پال سرویس خود را در کشورهایی مثل بلاروس، لیبریا، سودان، لیبی، ایران و تعدادی کشور دیگر محدود و یا مسدود کرده است.

در طرف دیگر استرایپ تنها در 26 کشور پذیزنده برای کسب و کار پشتیبانی می کند اما از هر نقطه ای در جهان پرداخت را قبوا می کند. در مورد پشتیبانی واح های ارزی استرایپ به مراتب جلوتر است و بیش از 135 واحد ارزی را پشتیبانی می کند.

اگر شما می خواهید قادر باشید از هر نقطه ای در دنیا دریافت داشته باشید، شکی نیست که استرایپ گزینه بهتری است.

در دسترس بودن به صورت جهانی و ارز های پشتیبانی شده – برنده: استرایپ

۴-روش های پرداخت پشتیبانی شده

پی پال از کارت های اعتباری مرسوم مانند ویزا، آمریکن اکسپرس، مستر کارت و جی سی بی پشتیبانی می کند اما بسیاری دیگر را پوشش نمی دهد.

استرایپ در طرف دیگر تقریبا هر کارت دبیت و یا اعتباری را پشتیبانی می کند بعلاوه کیف پول های الکترونیکی نظیر: گوگل پی، اپل پی، علی پی، امکس، مایکروسافت پی، ویزا چک اوت، وی چت و غیره.

در این مورد می توان گفت استرایپ با پشتیبانی از روش های پرداختی که آنچنان مرسوم نیستند حضور قوی تری دارد .

روش های پرداخت پشتیبانی شده – برنده : استرایپ

۵-هزینه های مربوط به بازگشت وجه و شکایات

زمانی که کاربری طرح دعوی می کند وجه پرداختی وی در حسب شما بلوکه می شود و شما به احتمال زیاد متحمل هزینه های اضافی می شوید. این هزینه ها برای پی پال و استرایپ تفاوت هایی دارند.

پی پال به کاربران اجازه می دهد تا در صورت وقوع هر یک از موارد زیر  درخواست برگشت وجه عیله شما مطرح کند:

· مورد خریداری شده در زمان مقرر دریافت نشده باشد.

· مورد خریداری شده معیوب است و یا آسیب دیده است.

· مبلغی ناشناس از کارت اعتباری اش کسر شده باشد.

·  برای خرید موردی بیتشر از یک بار از حسابش کسر شده باشد

· پرداخت بدون اجازه وی صورت گرفنه باشد.

اگر طرح دعوی به نفع خریدار پایان یابد، پی پال کل مبلغ پرداخت شده را به حساب خریدار بر می گرداند و اضافه بر آن، شما را به مبلغ 20 دلار جریمه می کند.

استرایپ اما مبلغ 15 دلار جریمه برای این امر در نظر می گیرد. مزیت دیگر استرایپ اینست که دارای یک سیستم هوشمند است که توسط پردازش داده های پرداختی گذشته احتمال متقلب بودن شخص پرداخت کننده را می سنجد و از پرداخت وی جلوگیری بعمل می آورد.

هزینه های مربوط به بازگشت وجه و شکایات – برنده : استرایپ

۶-پشتیبانی مشتری

پشتیبانی مشتری برای هر سرویس گیرنده ای امری حیاتی محسوب می شود و درگاه های پرداخت آنلاین نیز از این امر مستثنی نیستند. اگر به مشکلی بر بخورید مطمئنا علاقه ای ندارید به اینکه ساعت ها در انتظارپاسخ پشتیبانی بمانید.

در حال حاضر پی پال پشتیبانی از طریق تلقن، ایمیل و انجمن آنلاین را دارا می باشد. اما استرایپ گزینه های بیشتری فراهم کرده است. شما می توانید با تلقن و یا ایمیل با آنها تماس برقرار کنید و یا با مسوول پشتیبانی به صورت آنلاین چت کنید. در مواردی که نیاز به کمک قنی داشته باشید، می توانید به صورت فوری در کانال IRC   پشتیبانی  فنی دریافت کنید.

پشتیبانی مشتری – برنده : استرایپ

۷-تنیجه گیری

در اکثر مواردی که مقایسه شد استرایپ دست برتر را نسبت به پی پال دارد. با این وجود، تصمیم نهایی بستگی به کسب و کار شما دارد.

قابلیات و مزایای هر دو مورد شرح داده شد. هر کدام از این درگاه های پرداخت خصوصیات و محدودیت های خاص خود را دارا هستند. حالا زمان آن رسیده که تصمیم بگیرید کدام برای شما مناسب تر است.

طبیعتا داشتن هر دو مورد یک مزیت محسوب می شود. به این وسیله شما قادر هستید تا روشهای متنوع تری را در اختیار مشتریان قرار داده و بسته به اینکه از کدام کشور پول دریافت می کنید، کاربر را به درگاه مورد نظرتان منتقل کنید.

اما اگر قرار باشد تنها یکی از این دو را انتخاب کنید، استرایپ گزینه منطقی تری به نظر می رشد. و این به خاطر کمتر بودن کارمزد ها و هزینه برگشت پول و همچنین حضور در تعداد کشور های بیشتری نسبت به پی پال می باشد.