تبدیل یورو و دلار پی پال

اگر شما هم به صورت منظم برای دریافت یا ارسال پول از حساب پی پال استفاده می کنید احتمالا تا به حال متوجه نرخ های غیرمتعارف پی پال برای تبدیل دلار به یورو و یا بالعکس در مقایسه با روش های پرداخت دیگر مانند حواله بانکی شده اید.

مطلب مرتبط: پی پال چیست؟

برای روشن شدن اینکه پی پال چه مقدار بابت تبدیلات ارزی منتفع می شود، ما تصمیم گرفتیم یک آزمایش ساده انجام دهیم. خیلی ها ممکن است حساب های یورویی داشته باشند و موجودی دلاری پی پال خود را پس از واریز به این حساب ها، برداشت کنند. به همین دلیل از یک حساب بانکی یورویی استفاده کردیم و حساب پی پال را به آن متصل کردیم. اگر میخواهید بدانید چه مقدار بابت تبدیلات ارزی پی پال ممکن است متضرر شوید و چگونه جلوی این ضرر را بگیرید ادامه مطلب را بخوانید.

چنانچه ارز اصلی پی پال یورو باشد و موجودی ارزی نیز دلاری باشد، برای برداشت مبلغ حتما نیاز به یک تبدیل ارزی خواهد بود. بر کسی پوشیده نیست که نرخ های تبدیل پی پال نرخ های متعارفی نیستند پس بهتر است تا حد امکان از تبدیل موجودی داخل کیف پول پی پال اجتناب کنید و تبدیل ارز را به بانک خود بسپارید.

این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که معمولا مقداری ثابت بابت برداشت وجه به حساب بانکی، کسر کارمزد صورت می پذیرد. به طور مثال بانک ما مبلغ 1 یورو هنگام برداشت یا تبدیل ارز کسر می کند.

تبدیل یورو پی پال

 

چنانچه حساب بانکی دلاری مستقر در اروپا دارید ، نمی توانید دلار را مستقیماً از طریق پی پال به آن حساب بانکی دلاری ارسال کنید. در این صورت نیاز است که موجودی در طرف بانک تبدیل شود و سپس پول به حساب یورویی شما واریز می شود.

جهت سنجش تفاوت تبدیل نرخ در دو حالت استفاده از کیف پول پی پال و یا استفاده از بانک، ما چند تراکنش 2500 دلاری به حساب بانکی یورویی پرداخت کردیم که نتیجه به این صورت بود:

  • با تبدیل 2500 دلار به یورو توسط پی پال، مبلغ خالص منتقل شده به حساب بانکی معادل 2171.92 یورو بود.
  • با تبدیل 2500 دلار به یورو توسط بانک، مبلغ خالص منتقل شده به حساب بانکی معادل 2216.06 یورو بود.

نکته جالب در این مورد، 44 یورو تفاوت مبلغ در این دو روش است. این مقدار تقریبا معادل 2 درصد از کل ارزش معامله است. این را هم فراموش نکنید که اضافه بر این، پی پال مبلغ ثابت 2.5 دلار بابت هر تراکنش کسر می کند.