موارد فراوانی وجود دارد که گیرنده هنگام دریافت وجه وسترن یونیون با آن مواجه می شود و نمی تواند حواله را دریافت کند. از جمله:

"کد 10 رقمی شما در سیستم وجود ندارد."

" حواله معتبر نیست. " 

" حواله هلد شده است. "

دلایل ذیل می تواند موجب این توقف در پرداخت حواله وسترن یونیون باشد . 

 

لیست ویژه افراد خاص SDN

دلیل اول این است که نام فرستنده یا گیرنده در "لیست ویژه افراد خاص" یا SDN وزارت خزانه داری آمریکا و یا در لیست اف بی آی قرار دارد و به نوعی با جرایم سازمان یافته ، تروریسم ، تجارت مواد مخدر ، کلاهبرداری ، اختلاس و غیره پیوند دارد. شما می توانید این لیست را در اینجا مشاهده کنید: لیست SDN .چنانچه نام فرستنده یا گیرنده حواله وسترن یونیون در این لیست باشد ، ,وسترن یونیون پرداخت وجه را متوقف کرده و در نهایت وجه حواله را به فرستنده مسترد می نماید نماید. همچنین در صورتی که نام و فامیل گیرنده از نظر املایی به یکی این اسامی شباهت داشته باشد، وسترن یونیون تراکنش را متوقف میکند.

یکی از خطا های رایج مشتری ها در این گونه موارد، تغییر مقصد (کشور) می باشد که هیچ تاثیری بر تغییر وضعیت حواله ندارد.

مبلغ حواله

دلیل دوم توقف حواله وسترن یونیون، مبلغ حواله می باشد . تراکنش ها با مبالغ بزرگ تر از ماکزیمم سقف قابل پرداخت در مقصد ممکن است متوقف شود تا زمانی که فرستنده به سؤالاتی پاسخ دهد و وسترن یونیون اطمینان حاصل کند شخص فرستنده مورد سواستفاده ، کلاهبرداری یا پولشویی قرار نگرفته است.

دلیل دیگری که وسترن یونیون می تواند وجه را در حالت انتظار نگه دارد این است که کارمند شعبه یا بانک عامل، به فرستنده یا گیرنده، در ارتباط با موضوع کلاهبرداری، پولشویی یا جرایم مالی مشکوک شود. در این حالت، هم فرستنده و هم گیرنده در مورد آن حواله خاص محدود شده و بنابراین اگر شخص دیگری بخواهد دوباره این مبلغ را ارسال کند، باز هم گیرنده نمی تواند حواله را دریافت کند.

متوقف شدن حواله وسترن یونیون

ارسال مکرر حواله

همچنین وسترن یونیون، افرادی را که به دفعات یک حواله را به فرد یا افراد خاصی ارسال یا از آنها دریافت می کنند، محدود می کند.این امر بیشتر بخاطر ظن وسترن یونیون به فرد نسبت به فرار مالیاتی و اجتناب وی از پر کردن فرم مالیات بر درآمد می باشد. چنانچه مبالغ بالای 10000 دلار ارسال شود، تکمیل و ارسال این فرم ضرورت می یابد. وسترن یونیون در صورت برخورد با فرد یا افرادی که سیستماتیک این کار را انجام می دهند، شعبات منطقه را آگاه می کند که احتمالاً این فرد یا افراد، با انجام معاملات کوچک در شعبات مختلف، فرار مالیاتی دارند. در صورتی که فرد پس از ارسال وجوه بالای 10000 دلار طبق قانون آمریکا، فرم مربوطه را پر نکند، مبلغ 250 دلار یا به اندازه 10 درصد مبلغ ارسالی، جریمه می شود.

دفتر وسترن یونیون
تصویر:یکی از دفاتر وسترن یونیون در کشور پرو

 

به طور خلاصه می توان گفت شرکت وسترن یونیون، معمولا به تایید موارد بیشتری نیاز دارند. دلیل آن به طور معمول ارسال مبالغ بالا و یا وجود شبهه نسبت به گیرنده و یا فرستنده حواله می باشد. بعضی اوقات آنها علاوه بر این، منشا و جه ارسالی، هدف از ارسال پول، و ماهیت رابطه گیرنده و فرستنده حواله را نیز می خواهند بدانند. مثلا اگر دلیل ارسال خرید اعلام شود درخواست رسید رسید یا اینویس می کنند و اگر ارسال پول بین اعضای خانواده قید شود، ممکن است گاها درخواست مدارک اثبات این موضوع نمایند.

بصورت عمومی، وسترن یونیون نسبت به موارد پول شویی، تامین مالی ترورسیم، تقلب و فعالیت های غیر قانونی حساسیت بالایی دارد و هنگامی که حواله متوقف می شود، فرستنده لازم است تا با آن ها تماس بگیرد و به احتمال زیاد، پرسش های ایشان را جواب دهد. در صورتی که وسترن یونیون قانع نشود، از فرستنده می خواهد مبلغ را پس بگیرد.