بعد از دریافت تائیدیه پذیرش دانشجو، دانشگاه ها و کالج های کانادا معمولا نسبت به دریافت شهریه ترم اول و یا پیش پرداخت بخشی از آن اقدام می کنند. در ذیل به ذکر روش های مرسوم پرداخت این مبالغ می پردازیم.

 

Flywire

 فلای وایر یک سرویس پرداخت بین الملی می باشد که پرداخت شهریه و هزینه های موسسات آموزشی، سلامت، مسافرتی و غیره را در سراسر دنیا فراهم می نماید. این سیستم که از محبوبیت زیادی نزد دانشگاه های کانادا، استرالیا، آمریکا و انگلستان دارد، دانشجویان را قادر می کند تا در سراسر دنیا هزینه های ارزی این دانشگاه ها و یا کالج ها را با استفاده از ارز رایج کشور خودشان پرداخت کنند. فلای وایر هزینه ارزی به دلارآمریکا، دلار کانادا، دلار استرالیا، پوند انگلیس و غیره را به واحد ارز مورد نظر شما تبدیل می کند و حساب بانکی در کشور های مختلف برای پرداخت این هزینه معرفی می کند.  دانشگاه ها این روش را برای پرداخت شهریه دانشجویان خارجی توصیه می کنند.

این روش یکی از منضبط ترین روش های پرداخت شهریه می باشد که علاوه بر فوق العاده سریع بودن، قابلیت پیگیری پرداخت از لحظه واریز تا  لحظه دریافت توسط دانشگاه و یا کالج را به صورت آنلاین در اختیار دانشجو قرار می دهد. مزیت بزرگ استفاده از فلای وایر برای پرداخت شهریه این است که به دلیل اینکه پرداخت شما از سیستم سوئیفت عبور نمی کند، بنابراین، احتمال برگشت خوردن، هولد شدن و یا ریجکت شدن پرداخت منتفی است.

روش پرداخت فلای وایر به این صورت است که ابتدا پرداخت کننده به لینک مخصوص دانشگاه در این وبسایت می رود و پس از وارد کردن مقدار ارسالی و استعلام هزینه و انتخاب کشور مبدا، به صفحه ای منتقل می شود که شماره دانشجو و سایر اطلاعات وی را دریافت می کند. در صورتی که پرداخت توسط فردی دیگر به نیابت از دانشجو انجام شود، اطلاعات آن فرد و یا موسسه نیز باید وارد شود. در نهایت سیستم به صورت خودکار فاکتوری ایجاد می کند که دارای شماره حساب محلی بوده و پرداخت کننده پول وجه قید شده را به آن حساب منتقل می کند.

قید شماره فاکتور در هنگام پرداخت بانکی فلای وایر راقادر می کند تا پرداخت انجام شده را پیده و لحاظ نماید و به سرعت نسبت به ارسال وجه به موسسه مورد نظر اقدام نماید. انتقال وجه به فلای وایر توسط دانش پرداخت ظرف یک روز کاری و کل پروسه از لحظه واریز ریالی تا دریافت درحساب دانشگاه معمولا در کمتر از 3 روز انجام می پذیرد.

نمونه پرداخت تکمیل شده برای کالج فنشاو

گلوبال پی وسترن یونیون (Western Union Global Pay)

 

این روش شباهت زیادی با فلای وایر دارد و به عنوان واسط پرداخت عمل می کند می کند. با استفاده از گلوبال پی وسترن یونیون، دانشجویان می توانند شهریه و سایر هزینه های دانشگاهی را از خارج از کانادا پرداخت نمایند.

در این روش که توسط برخی موسسات کانادایی پیشنهاد می شود نیز افراد و موسسات می تواند به نیابت از دانشجو پرداخت را انجام بدهند. برای این منظور ابتدا مقدار ، نوع ارز پرداختی و کشور مبدا انتخاب شده و سپس گلوبال پی وسترن یونیون بعد از دریافت اطلاعات دانشجو، حساب بانکی به اضافه مبلغ قابل پرداخت را فاکتور می نماید. از معایب این روش این است که نرخ تبدیل بالاتری نسبت به فلای وایر دارد و معمولا گران تر تمام می شود. همچنین، در تعداد کشور های کمتری حساب بانکی با ارز محلی دارد. هنگامی که کشور مبدا ارسال پول عضو گلوبال پی نباشد، حساب بانکی در کشور آمریکا معرفی می کند و همچنین شهریه را به دلار امریکا تبدیل می نماید و پرداخت کننده مستلزم می شود تا حواله را به صورت سوئیفت ارسال نماید.

این روش نیز قابلیت پیگیری آنلاین در هر لحظه را در اختیار دانشجو قرار می دهد.

تبدیل شهریه کالج سنکا به لیر ترکیه توسط گلوبال پی وسترن یونیون

Paymytuition

 

همانطور که از نامش پیداست سرویس Paymytuition فقط به منظور پرداخت شهریه های آموزشی کالج ها و دانشگاه ها راه اندازی شده. این روش  نسب به دو روش فوق کمتر مرسوم می باشد و در حال حاضر قثط تعداد محدودی از موسسات آموزشی کانادا و آمریکا را شامل می شود.

روش کار دقیقا همانند فلای وایر می باشد با این تفاوت که هزینه نهایی پرداخت شهریه نسبت به فلای وایر کمی کمتر است.

تبدیل 2300 دلار کانادا به رینگیت مالزی برای دانشگاه وست کانادا

 

CIBC International Student Pay

 

بانک CIBC  کانادا سرویس پرداخت فوق را به منظور پرداخت شهریه برخی از دانشگاه ها و کالج های کانادایی ایجاد کرده است. این سرویس شباهت های به سه روش قبلی دارد به این صورت که برای پرداخت ابتدا نام کالج و یا دانشگاه و کشور مبدا ارسال پول را انتخاب و سپس نوع ارز و مقدار ارسالی برای شما محاسبه می شود. تفاوت بارزی که این روش با روش هایی کی در بالا ذکر شد دارد این است که با وجود معرفی ارز محلی با پرداخت کننده، شماره حساب و بانک مقصد تنها CIBC  کانادا خواهد بود. به عنوان مثال اگر پرداخت از کشور امارات قرار است انجام پذیرد، حساب درهمی در کانادا معرفی می کند.

به همین دلیل این روش در عمل همان سوئیف می باشد و مزیت برتری نسبت به ارسال مستقیم حواله سوئیفت به دانشگاه ندارد. همچنین، حواله هایی که از این طریق ارسال می شود حتما باید از طریق مراجعه حضوری به شعبه بانک و تقدیم دستور العمل مربوطه انجام پذیرد.

International Bank transfer

روش حواله بانکی سوئیفت در گذشته تنها راه برای ارسال پول به دانشگاه ها بود و همچنان مورد استفاده زیادی واقع می شود. در صورتی که دانشگاه و یا کالج در نامه پذیرش خود این روش را در اختیار شما قرار دهند، توصیه می شود از آن بجای روش های دیگر استفاده کنید زیرا در حال حاضر کم هزینه ترین راه برای پرداخت بین الملی شهریه و سایر هزینه های آموزشی روش حواله سوئیفت می باشد.

برای دانشگاه ها و کالج های کانادا در معمولا لازم است که مبلغ 20 دلار کانادا به کل مبلغ ارسالی خود اضافه کنید تا جبران کسر هزینه بانک مقصد هنگام دریافت وجه شود.

Credit Card Payment

تعداد زیادی از موسسات اموزشی کشور کانادا برای پرداخت هزینه هایشان پرداخت آنلاین با کارت های اعباری را نیز می پذیرند.

به دلیل آنی بودن، پرداخت آنلاین اولین روشی است که به ذهن افراد برای پرداخت شهریه می رسد اما در واقع استفاده از این روش تنها در مواردی توصیه می شود که هیچ کدام از روش های بالا در فراهم نباشد به دو دلیل:

  • هنگام پرداخت ارز خارجی با کارت های اعتباری، نرخی که بر مبنای آن موجودی کارت به دلار کانادا تبدیل می شود نرخ بالایی است و باعث می شود هزینه کل پرداخت به طرز چشمگیری افزایش یابد.
  • به دلیل کمتر بودن سقف روزانه کارت های اعتباری از مبلغ شهریه، پرداخت های انلاین به صورت یک جا و یکباره ممکن نیست.

این روش برای مبالغ کوچک مانند هزینه اپلیکیشن فی مناسب است چرا که تفاوت چندانی در هزینه نهایی ایجاد نمی شود و معمولا با محدودیت سقف پرداخت مواجه نمی شود.

ریفاند – استرداد

در مواردی دانشجویان پس از دریافت پذیرش و پرداخت شهریه ترم اول موفق به دریافت ویزا در موعد مقرر نمی شوند و بنابراین نمی توانند دوره تحصیلی را آغار کنند. در این صورت کالج مربوطه مطابق با مقررات خود که پیش از دریافت شهریه به شما اعلام کرده، اقدام به استرداد وجه شما می نماید.

در صورتی که شهریه شما توسط هر یک از سه روش Flywire, Western Union Global Pay, Paymytuition انجام شده باشد، شما می توانید درخواست استرداد را به همان حسابی که پرداخت از آن انجام شده ارسال نمایید. دانش پرداخت این قابلیت را فراهم می کند تا در صورت استرداد وجه ارسالی، آن را به دانشجو عودت دهد.

دریافت درخواست ریفاند از کالج Georgian چهار ماه بعد ار پرداخت شهریه

چناچه هزینه شهریه از طریق حواله سوئیف با دانش پرداخت انجام شده باشد، دانشگاه به راحتی وجوه را به حساب ما ارسال کرده و ما نیز متعاقبا آن را با شما تسویه می نماییم.

اگر شهریه توسط کارت اعتباری پرداخت شده باشد هم امکان استرداداز طریق همان کارت اعتباری میسر می باشد.

در نهایت چنانچه روش های فوق از دسترس خارج باشد و یا دانشجو تمایل داشته باشد تا وجوه را از طریق دیگری مستردد نماید، می تواند با دادن وکالت نامه رسمی به ما، درخواست استرداد را به حساب دانش پرداخت در کشور کانادا ارسال نماید. در این صورت دانشگاه مربوطه شهریه مستردد شده را به صورت چک در اختیار ما قرار داده و ما نیز معاقبا ان را با شما تسویه می نماییم.

در صورتی که میخواهید شهریه دانشگاه و یا کالج خود را بدون فوت وقت پرداخت کنید همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 02191009394

همراه و واتسپ: 09101394749