هدف سازمان مهاجرت کانادا این است که اپلیکیشن فی کانادا را برای افرادی که قصد دارند اقامت دائم کانادا بگیرند، در 30 آوریل افزایش دهد. این افزایش هزینه مهاجرت کانادا مطابق با درصد افزایش در شاخص قیمت محصولات مصرفی کاناداست که حدود 5 دلار افزایش پیدا کرده است، میباشد. اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید با متن زیر همراه شوید.

سازمان مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا (IRCC)، مدعی شده است که هزینه مهاجرت کانادا از سال 2002 افزایشی نداشته است و متقاضیان مجبور به پرداخت هزینه ی اضافی نبوده اند. اما هزینه اقامت دائم بر طبق شاخص قیمت محصولات مصرفی کانادا، در سال 2022 دوباره افزایش پیدا خواهد کرد.
هزینه های اپلیکیشن کانادا

هزینه های اپلیکیشن مهاجرت کانادا

هدف سازمان مهاجرت کانادا این است که اپلیکیشن فی کانادا را برای افرادی که قصد دارند اقامت دائم کانادا بگیرند، در 30 آوریل افزایش دهد. این افزایش هزینه مهاجرت کانادا مطابق با درصد افزایش در شاخص قیمت محصولات مصرفی کاناداست که حدود 5 دلار افزایش پیدا کرده است، میباشد. این هزینه بخش عمده ای از هزینه هایی است که اتباع خارجی پرداخت می کنند و شامل هزینه های عملیاتی، پردازش و تحویل خدمات مربوط به کلیه برنامه های مهاجرت اقامت دائم است، و در مدت دو سال دوباره بررسی خواهد شد. هزینه های جدید در سال 2022 تعریف و اجرایی خواهند شد.

این قانون جدید در ساعت 9 صبح 30 آوریل اجرایی خواهد شد و هزینه اپلیکیشن کانادا تا قبل از این تاریخ طبق قانون فعلی بررسی خواهد شد. تمامی درخواست هایی که در آن زمان و یا بعد از آن به دست سازمان مهاجرت برسند و اجرایی نشوند، ناتمام مانده و به درخواست کنندگان پس داده خواهند شد.

همانطور که در قوانین پایین میبینید، هزینه ویزای کانادا برای گرفتن اقامت دائم کلاس های اقتصادی تا 50 درصد افزایش پیدا میکند:

  • هزینه مهاجرت کانادا برای متقاضیان کلاس تجاری اقتصادی (خود اشتغالی، ویزای موقت، سرمایه گذار کبک، کارآفرین کبک و خود اشتغالی کبک) از 1.050 دلار به 1.575 دلار افزایش می یابد. (افزایش قیمت حدودا 50 درصدی)
  • هزینه اقامت دائم کانادا برای متقاضیان کلاس غیر تجاری اقتصادی (Express Entry(EE)، کارگران ماهر در کبک، برنامه های انتخابی استان ها و غیره) از 550 دلار به 825 دلار افزایش خواهند یافت. (افزایش قیمت حدودا 50 درصدی) این افزایش برای متقاضیان و خانواده های آنها در برنامه های Caregivers اعمال نخواهد شد، و هزینه ی ایشان بدون تغییر باقی خواهد ماند.
  • هزینه مهاجرت کانادا برای زوج های ازدواج کرده و یا همخوانه ها در تمامی کلاس های اقتصادی از 550 دلار به 825 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. (افزایش قیمت حدودا 50 درصدی)
  • رداخت هزینه ویزای کانادا برای کودکان وابسته به پدر و مادر رشد حدودا 50 درصدی دارد و از 150 دلار به 225 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.
  • حق هزینه اقامت دائم کانادا رشد دو درصدی خواهد داشت و از 490 دلار به 500 دلار افزایش می یابد.
  • هزینه کارت های اقامت دائم، اسناد مسافرتی اقامت دائم و گواهینامه یا اسناد مهاجرت جایگزین، افزایش نخواهند یافت.

لطفا توجه داشته باشید که هزینه های بررسی شده در قوانین بالا مرتبط با پروسه ی گرفتن اقامت کانادا هستند و بنا بر فرم درخواست شما، شاید لازم باشد که شما هزینه های دیگری مانند هزینه ی مدارک، تست های زبان انگلیسی و فرانسه، ترجمه و هزینه های دیگر نیز بپردازید.


پرداخت کلیه هزینه های اپلیکیشن مهاجرت و یا دانشجویی کانادا به راحتی توسط وبسایت دانش پرداخت فراهم می باشد. برای این منظور کافیست پرداخت آنلاین با کارت اعتباری را انتخاب نمایید و مراحل ثبت سفارش حود را انجام دهید تا پرداخت شما در کمتر از دو ساعت انجام پذیرد.



image

۱- مقدار را انتخاب نماييد

روش پرداخت ویزا و مسترکارت و مقدار مورد نظر را انتخاب کنيد تا هزينه پرداخت ارزی آنلاین محاسبه شود

image

۲- اطلاعات صفحه پرداخت را بدهيد

با کليک بر روي “ادامه” جزييات فاکتور خود را ملاحظه کنيد و اطلاعات پرداخت خود و توضیحات لازم برای پرداخت را مشخص کنيد

image

۳- هزینه را پرداخت کنید

پس از تاييد، پيش فاکتور به آدرس ايميل شما ارسال خواهد شد و می توانید هزينه را آنلاين پرداخت نماييد. پرداخت ویزا یا مسترکارت شما در روند انجام قرار مي گيرد و در زمان مقرر رسيد براي شما ارسال مي شود.

هزینه های درخواست برای ویزای دانشجویی کانادا

هر ساله بیش از 130000 دانشجوی بین المللی تحصیل در دانشگاه های کانادا را انتخاب می کنند. کانادا علاوه بر امکانات بی شمار، یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا، و فرهنگی جذاب را برای ایشان فراهم می کند. تحقیقات، انتشارات علمی و همکاری های بین المللی، سه جنبه اصلی هستند که کانادا و موسسات دانشگاهی آن را مورد توجه متقاضیان تحصیل در این کشور قرار میدهد. اما آیا گرفتن ویزای تحصیلی و دانشجویی از این کشور کار مشکلی است؟

به طور کلی، شما باید قبل از آمدن به کانادا درخواست تحصیل در کانادا را ارسال کرده باشید و اجازه ی تحصیل در کانادا یا به عبارتی دیگر ویزای تحصیلی گرفته باشید. برخی افراد میتوانند در داخل کانادا هم برای این مجوز درخواست بدهند. در برخی موارد میتوانید پس از رسیدن به کانادا نیز برای این مجوز درخواست بدهید. البته اگر دوره ی تحصیلی مورد نیاز شما 6 ماه و یا کمتر طول میکشد نیازی به ویزای تحصیلی کانادا نخواهید داشت. قبل از رسیدن به کانادا در مورد ویزای مورد نظر خود به خوبی فکر کنید و تصمیم بگیرید. اپلای کردن برای ویزای کانادا 150 دلار کانادا و یا 114 دلار امریکا برای شما هزینه خواهد داشت.

هزینه ویزای دانشجویی کانادا

اقدامات زیر برای گرفتن مجوز تحصیل در کانادا ضروری هستند:

  • اپلای کردن برای یکی از دانشگاه های کانادا و گرفتن اجازه نامه
  • بررسی کردن این نکته که آیا به ویزای تحصیلی نیاز دارید و یا خیر.
  • درخواست برای ویزای تحصیلی
  • آماده کردن تمامی مدارک لازم برای گرفتن ویزا
  • نیازمندی های یادگیری زبان برای تحصیل در کانادا
  • قرار ملاقات و مصاحبه

بود. برای مثال، دانشگاه بریتیش کلمبیا از محصلین کانادایی 70.50 دلار کانادا و از دانشجویان بین المللی 118.50 دلار کانادا (89.70 دلار امریکا) دریافت خواهد کرد. اگر شما محصلی از یکی از کشورهای در حال توسعه باشید میتوانید این هزینه را مقداری کم کنید.

پس از درخواست دادن برای مجوز تحصیل در کانادا، حداکثر 90 روز طول میکشد تا نتیجه ی درخواست به دست شما برسد، اما معمولا این پروسه سریع تر انجام میپذیرد. این مدت زمان به کشوری که شما در آن اقامت دارید نیز بستگی خواهد داشت.

ترجمه و تالیف: الهام صیفی کار

 

منابع

https://www.cicnews.com/2020/04/canadian-immigration-processing-fees-increase-april-30-0414086.html#gs.es7b11
https://moving2canada.com/canada-immigration-processing-fees-increase-2020/
https://www.mastersportal.com/articles/1583/how-to-get-a-student-visa-for-canada-in-2020.html
https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada/study-permit/apply.html