پی پال : با خوشحالی به اطلاع می‌رسانیم که همه دارندگان واجد شرایط حساب پی‌پال در ایالات متحده اکنون می‌توانند مستقیماً و به کمک پی‌پال به خرید، فروش و نگهداری رمزارز بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر، برنامه پی‌پال را دانلود کنید یا وارد حساب خود شوید.

پی پال از خدمت جدیدی که مشتریان خود را از امکان خرید، نگهداری و فروش مستقیم رمزارز از طریق حساب پی‌پال برخوردار می‌کند، رونمایی کرد. پی‌پال همچنین از برنامه‌هایی خبر داد که با هدف گسترش چشمگیر کاربرد رمزارز از طریق تبدیل کردن رمزارز به منبع مالی خرید نزد 26 میلیون کاربر آن در سراسر جهان اجرا خواهد شد.

نگهداری و فروش مستقیم رمزارز از طریق حساب پی‌پال

محدودیت کاربرد رمزارز به عنوان ابزار مبادله که ناشی از نوسان، هزینه و سرعت تراکنش آن است، از دیرباز مانع پذیرش عمومی رمزارز‌ها شده است. البته، امیدواری به پلتفرم‌های فناوری پیشرفته امکان استفاده از ارزهای دیجیتال معروف را فراهم کرده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی بانک تسویه بین‌المللی، یک دهم بانکهای مرکزی(معادل حدود یک پنجم جمعیت جهان) قصد دارند که ارز دیجیتال ملی خود را ظرف سه سال آینده صادر کنند.

دن شولمن (Dan Schulman)، رئیس و مدیرعامل پی‌پال، اظهار می‌کند: «گذار به حوزه ارزهای دیجیتال اجتناب‌ناپذیر است و مزایای بارزی در زمینه شمول و دسترسی مالی؛ کارآیی، سرعت و انعطاف سامانه‌های پرداخت؛ و ایجاد قابلیت پرداخت سریع وجه از حساب دولت به حساب شهروندان دارد.

«پوشش جهانی، تجربه پرداخت دیجیتال، شبکه دوسویه و کنترل‌های دقیق امنیتی و سازگاری ما باعث شده است که فرصت و مسئولیت تسهیل پذیرش، بازخرید و تبادل این ابزارهای جدید مبادله در اختیار ما قرار بگیرد. ما علاقه‌مند به همکاری با بانکهای مرکزی و نهادهای نظارتی سراسر دنیا در زمینه ارائه خدمات حمایتی و مشارکت هدفمند در حوزه هدایت نقش ارزهای دیجیتال در آینده مالیه و تجارت جهانی هستیم.»

شناخت و پذیرش رمزارز

برای تسهیل آشنایی مشتریان با رمزارز و پذیرش این نوع ارز، شرکت ترتیبی داده است که خرید، نگهداری و فروش رمزارز‌های برگزیده از جمله بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین، مستقیماً از طریق کیف پول دیجیتال پی‌پال امکان‌پذیر شود.

این خدمت هم‌اکنون در ایالات متحده در دسترس دارندگان حساب پی‌پال قرار دارد و شرکت، آن را در نیمه نخست 2021 به Venmo و دیگر بازارهای بین‌المللی برگزیده گسترش خواهد داد. این خدمت در ایالات متحده با همکاری شرکت Paxos Trust، از ارائه‌دهندگان مجاز محصولات و خدمات رمزارز، ارائه می‌شود.

پی‌پال همچنین Bitlicense بی‌سابقه و مشروط را از اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) دریافت کرده است.

لیندا لیس‌ول (Linda A. Lacewell)، رئیس NYDFS، اظهار کرد: «مجوز امروز NYDFS بر اساس اطلاعیه ژوئن 2020 ما درباره چارچوب جدید Bitlicense مشروط و با هدف تشویق، ترویج و کمک‌رسانی به موسسات علاقه‌مند به استفاده از روش‌های بهنگام و کاملاً مجاز برای دسترسی به بازار رمز مجازی نیویورک و محافظت از مشتریان نیویورک، با همکاری بنگاه‌های مجاز ارز دیجیتال نیویورک صادر شد.

NYDFS به تشویق و حمایت از ارائه‌دهندگان خدمات مالی ادامه خواهد داد تا زمینه فعالیت، رشد، بقا و توسعه آنها در نیویورک و همکاری با نوآوران برای پرورش و آزمایش ایده‌ها و خدمت‌رسانی به بخش خدمات مالی پویا و آینده‌نگر، به‌ویژه با هدف بازگرداندن بهتر نیویورک به شرایط عادی در دوران این همه‌گیری، فراهم شود.

پی‌پال در قالب این خدمت به ارائه محتوای آموزشی به دارندگان حساب خواهد پرداخت تا آنها را با اکوسیستم رمزارز‌ها، مخاطرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها، و فناوری بلاک‌چین آشنا سازد. خرید یا فروش رمزارز تا 31 دسامبر 2020 از کارمزد سرویس معاف خواهد بود و نگهداری رمزارز در حساب پی‌پال مشمول مالیات نمی‌شود.

گسترش کاربرد رمزارز در حوزه تجارت دیجیتال

از اوایل 2021، مشتریان پی‌پال خواهند توانست از دارایی رمزارز خود به عنوان منبع تامین مالی نزد 26 میلیون بازرگان تحت پوشش پی‌پال در سراسر دنیا استفاده کنند. مشتریان می‌توانند موجودی رمزارز برگزیده خود را، با اطمینان از حفظ ارزش و معافیت از کارمزدهای اضافی، به‌سرعت به ارز فیات تبدیل کنند. کاربران پی‌پال متحمل کسورات یا کارمزد اضافی نخواهند شد زیرا همه تراکنش‌ها با ارز فیات و با نرخ جاری پی‌پال تسویه می‌شود.

در واقع، رمزارز به‌سادگی به منبع تامین مالی دیگری در کیف پول دیجیتال پی‌پال تبدیل می‌شود. بدین ترتیب کاربرد رمزارز برای دارندگان آن گسترش می‌یابد و نگرانی‌های رایج درباره نوسان، هزینه و سرعت تراکنش‌های مبتنی بر رمزارز برطرف می‌شود.

کاوش و سرمایه‌گذاری در نسل بعدی زیرساخت خدمات مالی

علاوه بر ارائه این خدمات مهم در حوزه رمزارز، پی‌پال به کاوش درباره قابلیت ارزهای دیجیتال از طریق همکاری با پلتفرم‌های مجاز و قانونی رمزارز و بانکهای مرکزی سراسر دنیا پرداخته است. طی پنج سال گذشته، پی‌پال میزان تخصیص تمرکز و منابع به حوزه کاوش درباره نسل بعدی زیرساخت خدمات مالی دیجیتال و پیشرفت‌های تجارت دیجیتال را به کمک گروه پژوهشی داخلی متمرکز بر بلاک‌چین افزایش داده است. در سال 2019، پی‌پال Ventures، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت، در TRM Labs، شرکت متمرکز بر کمک‌رسانی به موسسات مالی در زمینه پیشگیری از کلاه‌برداری و جرایم مالی، و Cambridge Blockchain، از شرکت‌های نرم‌افزاری مدیریت هویت و سازگاری مبتنی بر بلاک‌چین، سرمایه‌گذاری کرد.

پی‌پال با هدف بهبود کیفیت خدمات مالی و تضمین سرعت، امنیت و ارزانی این خدمات، به کاوش درباره قابلیت‌های فناوری‌های حساب توزیع‌شده ادامه خواهد داد. این شرکت قصد دارد در این زمینه همکاری تنگاتنگی با نهادهای قانون‌گذاری و نظارت، دولت‌ها و بانکهای مرکزی داشته باشد.