انواع کمک های مالی قابل دریافت دانشجویان در کانادا

چندین منبع مالی برای ارائه کمک مالی به دانشجویان وجود دارد. این منابع شامل موسسات آموزشی، دولت، شرکت‌های خصوصی، موسسات خیریه و سازمان‌های اجتماعی می باشند.

تحصیل در کانادا

دانشگاه‌ها و کالج‌ها

بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، کمک‌هزینه تحصیلی و بورس آموزشی ارائه می‌کنند. کمک‌هزینه تحصیلی معمولاً مبتنی بر موفقیت تحصیلی است ولی در برخی موارد به مشارکت اجتماعی (مانند فعالیت‌های داوطلبانه) یا فعالیت در حوزه مطالعاتی یا کاری مشخص نیز بستگی دارد. جهت برخورداری از کمک‌هزینه تحصیلی معمولاً باید معیارهای خاصی توسط دانشجو برآورده شود. رقابت برای دستیابی به کمک‌هزینه تحصیلی در بین دانشجویان شدید است.

در بسیاری از موارد، هم دانشجویان خارجی و هم دانشجویان داخلی می‌توانند از کمک‌هزینه تحصیلی بهره‌مند شوند. در برخی موارد دستیابی به کمک‌هزینه تحصیلی مستلزم ارائه درخواست است ولی گاهی این کمک‌هزینه به طور خودکار به شما تعلق می‌گیرد.

بورس آموزشی معمولاً مبتنی بر نیاز مالی و موفقیت تحصیلی است. معمولاً، بورس آموزشی فقط به دانشجویان داخلی تعلق می‌گیرد.

اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ها دارای دفتر کمک مالی هستند. مشاور مستقر در این دفتر می‌تواند گزینه‌های مختلف تامین مالی را به شما معرفی کند. معمولاً، این اطلاعات در وب‌سایت مدارس و تقویم‌های آموزشی نیز درج می‌شود.

سازمان‌های اجتماعی

برخی خیریه‌ها، بنیادها و شرکت‌های خصوصی نیز کمک‌هزینه تحصیلی ارائه می‌کنند. از جمله:

  • · Scholarships Canada و Student Awards - منابعی که شما را در زمینه یافتن کمک‌هزینه تحصیلی و کمک مالی بر اساس نمایه دانشگاهی یا شخصی یاری می‌کنند. برای دریافت کمک هزینه باید در این سایت‌ها ثبت‌نام کنید ولی سرویس جستجو رایگان است.
  • ·کمک‌هزینه تحصیلی صندوق TD Canada - به دانشجویان کانادایی و بر اساس فعالیت آنها در جامعه اعطا می‌شود.
  • ·کمک‌هزینه تحصیلی بانک RBC Royal - برنامه‌های مختلف کمک ‌هزینه تحصیلی که برای شهروندان یا ساکنان دائم کانادا اجرا می‌شود؛ از جمله برنامه خاصی که برای دانشجویان پزشکی و دندان‌پزشکی طراحی شده است.

دولت

وام و هدیه دانشجویی کانادا - دولت فدرال به دانشجویان در قالب وام و هدیه کمک مالی ارائه می‌کند.

برنامه کمک‌رسانی به دانشجویان اونتاریو (OSAP) - OSAP منبع اصلی کمک مالی در مقطع بعد از متوسطه در انتاریو محسوب می‌شود. این وب‌سایت حاوی اطلاعاتی درباره وامهای گوناگون و فهرست موسسات واجد شرایط است. در این وب‌سایت یک فرم آنلاین طراحی شده است که دانشجویان به کمک آن می‌توانند وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین بررسی کنند. برای تعیین مبلغی که می‌توانید از برنامه کمک‌رسانی به دانشجویان اونتاریو (OSAP) دریافت کنید، ماشین‌حساب آنلاین در اختیار شما قرار گرفته است.

مرکز بهداشت و ایمنی حرفه‌ای کانادا - کمک‌هزینه تحصیلی دیک مارتین (Dick Martin) به دانشجویانان دوره‌ها یا برنامه‌های مرتبط با بهداشت و ایمنی حرفه‌ای پرداخت می گردد. این کمک‌هزینه یک نوبت در سال پرداخت می‌شود.

اشتغال

بسیاری از دانشجویان برای تامین هزینه‌های تحصیل خود کار می‌کنند. اگر بخواهید تمام-وقت کار کنید، احتمالاً باید پاره-وقت درس بخوانید. دانشجویان خارجی در زمینه حق کار یا فعالیت داوطلبانه در کانادا با محدودیت روبرو هستند. اطلاعات تکمیلی درباره دانشجویان خارجی را می‌توانید از اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با نهادهای اجتماعی تماس بگیرید. برای دریافت راهنمایی در منطقه خودتان، به خدمات نزدیک من (Services Near Me) مراجعه کنید.

پرداخت هزینه دانشگاه های کانادا

اکثر دانشگاه های کانادا روش پرداخت از داخل کانادا و توسط بانک های اصلی کانادا را ترجیح میدهند.

علی رغم وجود روش های پرداخت مانند فلای وایر ، جهت سهولت پرداخت دانشجویان و همچنان استقبال دانشگاه ، مدارس و کالج های کانادا . دانش پرداخت مستقیما جهت پرداخت هزینه هر دانشجو با موسسه مربوطه ارتباط برقرار میکند و بهترین و ارزانترین روش را در اختیار مشتری قرار میدهد

از جمله مطمین ترین و بهترین روشها ، دریافت درفت در وجه دانشگاه می باشد، نمونه درفت واریز شده جهت دانشگاه پرنس ادوارد در ادامه آورده شده است

درفت دلار کانادا رویال بانک

درفت دلار کانادا اسکوشیا بانک

روش دیگری که مدارس و بعضی کالج ها جهت پرداخت استقاده میکنند استفاده از " فرم اجازه برداشت از حساب مشتری است" ، این روش نیز توسط دانش پرداخت جهت موسسات معتبر کانادا انجام پذیر می باشد

فرم برداشت از حساب کانادا

واریز وجه به حساب اشخاص در تی دی بانک

تی دی بانک جرمعدود بانک های کانادا می باشد که امکان واریز مستقیم وجه نقد را فراهم کرده است ، بدین ترتیب دانش پرداخت با قیمت کمتری نسبت به بقیه روش های پرداخت ، میتواند وجه مورد نیازشما را در اسرع وقت واریز کند. نمونه فیش واریزی

حساب تی دی بانک