وسترن یونیون چسیت؟

وسترن یونیون روشی برای انتقال پول از شخص به شخص دیگر درمکان دیگر می باشد. این روش، برای افرادی که به روش های انتقال پول مرسوم دسترسی ندارند گزینه نسبتا خوبی فراهم می کند. به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه انتقال پول ، سهم قابل توجهی در بازار دارد و این امکان را به شما می دهد تا هزینه نقل و انتقال را به عهده مشتریان بگذارید. با توجه به این نکته ، این گزینه اغلب گران است با این حال می تواند برای افرادی که نیاز به انتقال پول فوری دارند ، مفید باشد. اگرچه از دیدگاه تجاری استفاده محدودی دارد، اما برای استفاده شخصی ابزار مناسبی  است.اما واقعاً وسترن یونیون چگونه کار می کند؟

 نقل و انتقالات داخلی پول  با وسترن یونیون

محبوب ترین روش استفاده از وسترن یونیون برای نقل و انتقال پول داخلی است. این بدان معناست که اگر والدین بخواهند ارسال پول فوری پولی به فرزندشان انجام دهند اما به دلایلی نمی توانند از انتقال بانکی استفاده کنند ، می توانند به شعبه وسترن یونیون مراجعه کرده و پول را برای آنها ارسال کنند. این شعبه ها به طور معمول در فروشگاه های مواد غذایی و مراکز خرید قرار دارند. مشتریان می توانند به صورت آنلاین نیز عمل نمایند بروند. هر چند ممکن است در هنگام استفاده از کارت دبیت  از طریق اینترنت ، هزینه ها بیشتر شود. 

 

نحوه کاروسترن یونیون به این صورت است که شما وارد شعبه می شوید ، نام و مکان شخصی را که می خواهید برای آن پول ارسال کنید ، می نویسسید و انتخاب می کنید که چه مقدار می خواهید ارسال کنید. وسترن یونیون سپس هزینه ارسال را براورد و به شما اعلام می کند.  این هزینه می تواند تا 10٪ مبلغ ارسالی باشد. بنابراین هرچه مبلغ بیشتری ارسال کنید ، هزینه بالاتر خواهد بود. این درصد البته برای مقادیر بزرگ تر کاهش می یابد.

 

هنگامی که پول و هزینه آن را به وسترن یونیون بدهید ، اپراتور یک شماره کنترل (MTCN) را در اختیار شما قرار می دهد. سپس شما باید این شماره را به شخصی بدهید که از طرف دیگر دریافت پول را انجام می دهد می کند. شخص می تواند این شماره و کارت شناسایی خود را به هر یک از شعب وسترن یونیون ببرد و در آنجا مبلغ وجهی را كه برای او ارسال كرده اند را دریافت کند. اگر گزینه "پول در دقیقه" را در شعبه وسترن یونیون انتخاب کنید ، همه اینها ممکن است طی چند دقیقه اتفاق بیفتد.

 

انتقال بین المللی پول  با وسترن یونیون

بسیاری از افراد از وسترن یونیون برای انتقال بین المللی پول استفاده می کنند و معمولا از روش انتقال بانکی بسیار سریع تر است. با این حال روند بسیار مشابه انتقال بانکی است. وسترن یونیون دقت بیشتری در مورد وجوه قانونی این نقل و انتقالات اعمال می کند و موظف است تدابیری را اتخاذ کند که اطمینان حاصل کند مشتریانشان ازاین خدمات برای کلاهبرداری یا پولشویی استفاده نمی کنند. 

در نقل و انتقالات بین المللی ، کارمزد نسبت به انتقال داخلی کمتراست زیرا وسترن یونیون در تبدیل ارز نیز سود می گیرد. 

 

وسترن یونیون در ایران

در کشور ما وسترن یونیون هیچ فعالیت رسمی ندارد و آن دسته از افرادی که باید حتما پرداخت خود را با این روش انجام دهندلازم است که از طریق واسطه در کشور دیگری اقدام به ارسال مبلغ نمایند.