اینترنت انقلاب بزرگی در نحوه ی خرید مردم ایجاد کرده است. امروزه شما میتوانید هر چیزی را که تصور می کنید را از هر نقطه ای در دنیا بخرید، ولی امن ترین راه پرداخت کدام است؟ پی پال و پرداخت از طریق کارت اعتباری دو روش پیش روی شما هستند.

 فواید پی پال

بنا بر ادعای این وبسایت، پی پال امن ترین روش خرید اینترنتی است زیرا از این طریق فروشنده اطلاعات کارت اعتباری خریدار را نمیبیند. وقتی شما با پی پال خرید می کنید میتوانید مستقیما آن را به بانک خود و یا کارت بانکی خود متصل کنید. اطلاعات شما برای پیش گیری از هرگونه کلاهبرداری و سو استفاده از هویت شما، رمزنگاری می شود. پی پال همچنین به شما اجازه میدهد که به اکانت خود پول انتقال داده و سپس پول خریدهای خود را مستقیما از طریق موجودی اکانت خود بپردازید.

ساخت اکانت پی پال به شما کمک میکند تا به صورت آسان و سریع از هر سایتی که خواستید خرید کنید. 

پی پال اجازه ی هیچگونه معامله ی غیرقانونی را نمیدهد. بنا به گفته ی کمپانی، اگر خریدی با کارت شما انجام بگیرد که مورد تایید شما نباشد (مانند دزدیدن پسورد شما، پیدا کردن پین کد موبایل شما، و یا گم شدن موبایل شما) شما میتوانید تا ۶۰ روز این خرید را پیگیری کنید و معامله را فسخ کنید.

پی پال

معایب پی پال

امکان دارد که یک دزد بتواند به اطلاعات کاربری شما و یا اطلاعات بانکی شما از طریق پی پال  دسترسی پیدا کرده و حساب بانکی شما را نخلیه کند. اما قوانین پی پل در بسیاری از موارد امکان استرداد پول در صورتی که پرداخت بدون اجازه شما انجام پذیرد را دارد. اگر نسبت به این موضوع دچار تردید هستید شما با لینک نکردن پی پال خود به حساب بانکی میتوانید به سادگی از این اتفاق جلوگیری کنید.

پی پال خطر دیگری هم دارد. ممکن است پسوردی که شما از آن استفاده میکنید در جای دیگری هم استفاده شده باشدکه به صورت بالقوه شما را در معرض سرقت قرار می دهد .” جان کالاس افسر ارشد تکنولوژی در کمپانی انتراست، کمپانی امنیت شبکه در دالاس ادامه میدهد که: “پس پسوردی که ممکن است تکراری باشد استفاده نکنید. از پسورد خاص و یونیک خود استفاده کنید.”

ذکر این نکته شایان اهمیت است که با اینکه پی پال به صورت آنلاین می باشد است اما در همه ی نقاط دنیا پذیرفته شده نیست.

 فواید کارت اعتباری

کمپانی ها و صادر کننده های کارت های اعتباری پیشنهاد میدهند که کارت های اعتباری که سیستم ضد کلاهبرداری دارند،  خریداری کنید. بر اساس قوانین مالی این شرکت ها، در صورت سو استفاده از کارت شما، معمولا شما نهایتا تا 50 دلار متضرر می شوید.. البته که برخی صادر کنندگان کارت های اعتباری همین مقدار را هم بر عهده می گیرند. کارتی را که برایش درخواست میدهید را با دقت انتخاب کنید. امنیت کارتهای اعتباری را نسبت به پی پال بررسی کنید و گزینه ای که بیشتر به دردتان میخورد را انتخاب کنید.

کن ویسنسکی، موسس و رییس مونت لارل، دفتر بازاریابی آنلاین وبی مکس بیان میکند که:‌ “شخصا و بنا بر تجربیاتم، فردی را ندیده ام که تجریبات منفی در استفاده از کارت های اعتباری خود داشته باشد، چون تمامی مشکلاتش در این زمینه حل شده است.”

 کارت اعتباری

کارت های اعتباری

معایب کارت های اعتباری

تیم کینینی، مدیر ارشد فناوری ان سرکل سنفرنسیسکو، شرکتی که راه حلهایی برای کاهش خطرات امنیتی و اطلاعاتی ارائه می دهد، بیان کرد: “بازار سیاه استفاده ازاطلاعات کارت های اعتباری دزدی وجود دارد، از اطلاعات دزدیده شده میتوان در خریدهای آنلاین و آفلاین استفاده کرد. اما اگر فردی اکانت پی پال شما را بدزدد و شما اکانت را به کارت اعتباری خود وصل کرده باشید، فرد فقط میتواند اینترنتی خرید کند.”

 مزایای پی پال برای خریداران

به خاطر اینکه اکانت پی پال میتواند مستقیما به حساب بانکی متصل شود، خریدار میتواند بدون داشتن کارت اعتباری هم به صورت آنلاین خرید کند. خرید از طریق پی پال امنیت اطلاعات خریدار را حفظ میکند زیرا فروشنده به اطلاعات بانکی و شماره کارت اعتباری خریدار دسترسی نداشته و فقط آدرس پی پال وی را میبیند. خریداران  همچنین میتوانند با ارزهای مختلف خرید کنند و اینگونه خریدهای بین المللی تسهیل میشوند. این که افتتاح حساب پی پال رایگان است هم برای بسیاری از کاربران جذاب است.

 مزایای پی پال برای فروشندگان

به دلیل اینکه خریداران هزینه ی خریدهای خود را فورا پرداخت میکنند، فروشندگان هم بدون اینکه نیاز به منتظر ماندن برای واریز وجه به حساب خود باشد، فورا پول خود را دریافت میکنند.همچنین فروشندگان شخصی میتوانند پرداخت از طریق کارت های بانکی ویزا، مستر و غیره را بدون اینکه هزینه ای بابت دریافت ترمینال آنلاین بدهند، فراهم کنند. پی پال یک سیاست حمایت از فروشنده نیز دارد که خسارت هایی را که در پروسه ی جابجایی کالا رخ میدهد را جبران میکند.

 معایب: اکانت های محدود شده

اگر پی پال حس کند که شما دارید قوانین آن را زیر پا میگذارید ممکن است برای پول های ارسالی، دریافتی و یا پس گرفتنی شما محدودیت ایجاد کند. این بدان معناست که شما برای مثال نمی توانید با استفاده از پی پال داروهای تجویزی یا سلاح بفروشید. اگر مدیران متوجه شوند مقدار زیادی از پول به حساب شما بازپس فرستاده میشود،  و کاربران هم شکایات زیادی داشته باشند، حساب شما را محدود خواهند کرد. به طور کلی هر فعالیت مشکوکی باعث محدود شدن و یا از بین رفتن حساب پی پال شما خواهد شد.

 معایب برای فروشندگان ای بی

ای بی

 خرید از ای بی

اگرچه پرداخت پول از طریق پی پال به سرعت انجام میگیرد اما اگر شما با استفاده از پی پال از ای بی محصولی را بفروشید، نمیتوانید به سرعت به پول آن محصول دسترسی پیدا کنید. اگر در پروسه ی انتقال کالا اشکالی وجود داشته باشد، ممکن است پول واریزی تا ۲۱روز بعد از واریز به حساب شما بیاید. فروشندگانی که برای مدتی طولانی در پی پال فعالیت نداشته اند، شکایات زیادی به حسابشان آمده، و یا محصولات خاصی مانند محصولات الکترونیکی، کارت های هدیه و یا بلیت رویدادهای خاصی رو میفروشند ممکن است با این شرایط روبرو شوند. این مسائل فواید استفاده از پی پال را کاهش میدهند.